Επαγγελματική Επικοινωνία: Ακρόαση, γ’ μέρος
Η ικανότητα ουσιαστικής ακρόασης είναι προϋπόθεση για να υπάρξει αποτελεσματική επαγγελματική αλλά & προσωπική επικοινωνία.
Ουσιαστικά η ακρόαση χρειάζεται να περνάει από τα ακόλουθα στάδια:
- Ακούω όλα όσα λέγονται.
- Ερμηνεύω & προσπαθώ να καταλάβω.
- Αξιολογώ & αποφασίζω τι θα κάνω με τις πληροφορίες .
- Αντιδρώ και απαντώ.
Συχνά & διάφορους λόγους καταργούμε το 2 & 3 στάδιο, δημιουργώντας προβλήματα επικοινωνίας.
Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να βελτιωθούμε ως ακροατές;
- Αδειάζουμε το μυαλό μας.
- Συγκεντρώνουμε την προσοχή μας.
- Ακούμε τα λόγια του.
Παρατηρούμε:
- Τη μη λεκτική επικοινωνία του (πρόσωπο, χειρονομίες, φωνής, στάση σώματος).
- Συναισθηματική φόρτιση όταν μιλάει.
Ανταποκρινόμαστε, δηλαδή:
- Ενθαρρύνουμε να συνεχίσει.
- Ζητάμε διευκρινίσεις.
-
Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε καταλάβει το νόημα ρωτώντας τον άλλον αν αυτά που καταλάβαμε ήταν αυτά που εννοούσε.
« Προηγούμενο: Επαγγελματική Επικοινωνία: Ακρόαση, β' μέρος
Επόμενο: Επαγγελματική Επικοινωνία: Ακρόαση, δ' μέρος »
0 Σχολια