Επαγγελματική Επικοινωνία: Ακρόαση, δ’ μέρος
Η τέχνη της ακρόασης μας κάνει καλύτερους επαγγελματίες και ανθρώπους...
Βελτιωνόμαστε ως ακροατές & επαγγελματίες όταν:
- Επικεντρωνόμαστε στο περιεχόμενο της συνομιλίας, το στόχο μας & όχι σε ό,τι μας ενοχλεί ή σε λεπτομέρειες του θέματος.
- Κοιτάμε τον συνομιλητή στα μάτια και όχι αλλού (χαρτιά, περαστικό, το ρολόι…).
- Διαχωρίζουμε το υποκειμενικό σκέλος (συχνά & συναισθηματικό) από το αντικειμενικό.
- Δεν βγάζουμε συμπεράσματα πριν ο άλλος ολοκληρώσει τη σκέψη του.
- Δεν παρασυρόμαστε από τα συναισθήματά μας.
- Δεν τον διακόπτουμε για να αποδείξουμε ότι προσέχουμε. Το μόνο που καταφέρνουμε έτσι είναι να εκνευριστεί & να αποσυντονιστεί.
- Τον ενθαρρύνουμε –λεκτικά & μη λεκτικά- να εκφράσει τις απόψεις του. Περιλαμβάνει σιωπή ώστε να αφήσουμε «χώρο» & χρόνο να μιλήσει.
Αποφεύγουμε να:
- Λέμε στον συνομιλητή: «ξέρω πως αισθάνεσαι». Δεν είμαστε «ο άλλος» & δεν θα γίνουμε ποτέ.
- Κολλάμε ταμπέλες – επίθετα.
- Βλέπουμε μόνο το λογικό ή μόνο το συναισθηματικό μέρος του θέματος.
- Λέμε τη δική μας ιστορία.
Θυμόμαστε ότι:
- Ακούμε πρώτα για να καταλάβουμε & μετά για να απαντήσουμε (αν χρειάζεται).
- Ποτέ δεν μας ευχαριστεί κάποιος γιατί μιλήσαμε, αλλά γιατί ακούσαμε.
« Προηγούμενο: Επαγγελματική Επικοινωνία: Ακρόαση, γ' μέρος
Επόμενο: Καλές Γιορτές »
0 Σχολια