Επαγγελματική Επικοινωνία: Ακρόαση
«Το να μιλάς είναι ανάγκη. Το ν’ ακούς όμως είναι τέχνη» είχε πει ο Goethe. Και όπως κάθε τέχνη μπορούμε να τη μάθουμε...
Αποτελεσματική επικοινωνία σημαίνει πρωτίστως καλή ακρόαση. Είναι το χαρακτηριστικό που διακρίνει τους ανθρώπους που χαρακτηρίζουμε με θαυμασμό «Επαγγελματίες».
Πως γινόμαστε κακοί ακροατές;
• Διακόπτουμε αυτόν που μιλάει.
• Αλλάζουμε θέμα συζήτησης.
• Σκεφτόμαστε άλλα (τι θα κάνουμε μετά, τι θα απαντήσουμε, κρίνουμε τα λόγια του άλλου κ.λπ.).
• Αντιδράμε συναισθηματικά σε ότι ακούμε.
• Ολοκληρώνουμε τις φράσεις του άλλου.
Τι κερδίζουμε όταν ακούμε;
• Δείχνουμε σεβασμό & ενδιαφέρον στον άλλον.
• Κατανοούμε ποιον έχουμε απέναντί μας.
• Εξοικονομούμε χρόνο.
• Αποκτάμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε, για να επιτύχουμε το στόχο μας.
• Παρατηρούμε τυχόν ανακολουθίες ανάμεσα στη γλώσσα του σώματος & το λόγο του.
«Το να μιλάς είναι ανάγκη. Το ν’ ακούς όμως είναι τέχνη» είχε πει ο Goethe.
Και όπως κάθε τέχνη μπορούμε να τη μάθουμε.
« Προηγούμενο: Επαγγελματική Επικοινωνία: αποδοχή
Επόμενο: Επαγγελματική Επικοινωνία: Ακρόαση, β' μέρος »
0 Σχολια