Επαγγελματική & Αποτελεσματική Επικοινωνία: “Θόρυβοι”
Κάθε φορά που επιδιώκεις να επικοινωνήσεις με κάποιον άλλον άνθρωπο χρειάζεται να λαμβάνεις υπόψη σου τους "θορύβους" της επικοινωνίας που μπορούν να εμποδίσουν την προσπάθεια σου...
Αποτελεσματική επικοινωνία έχουμε όταν φροντίσουμε να κάνουμε κάτι για τους «θορύβους» της επικοινωνίας. Ποιοι είναι αυτοί;
- Εξωτερικοί: Εικόνες, ήχοι και κίνηση στο περιβάλλοντα χώρο της συνάντησης, αλλά και η θερμοκρασία. Ο διαθέσιμος χρόνος και η υπερ-πληροφόρηση. Διαφορά επιπέδου, τάξης, θέσης.
- Εσωτερικοί: Διαφορετικές ανάγκες, αξίες, συμπεριφορές ανάμεσα σε εμένα και τον άλλον. Τα δικά μου «αυτονόητα» δεν ισχύουν για όλους. Προσοχή στα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις. Η προ-αξιολόγηση του μηνύματος εξαιτίας προηγούμενης εμπειρίας με τον άλλον, εμποδίζει συχνά την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας.
- Φυσικά δεδομένα & κατάσταση (ηλικία, φύλο, κούραση) και η συναισθηματική μας κατάσταση.
- Εννοιολογικοί: Συχνά δίνουμε διαφορετική ερμηνεία στις λέξεις. Χρησιμοποιούμε εξειδικευμένο λεξιλόγιο, απόρροια της εργασιακής, επαγγελματικής, ηλικιακής και κοινωνικής φρασεολογίας. Έχει νόημα μόνο για τα μέλη της ομάδας που τη χρησιμοποιεί.
Επιπλέον συχνά ξεχνάμε ότι ο μεγαλύτερος «θόρυβος» δημιουργείται όταν δεν είναι ξεκάθαρος ο στόχος της επικοινωνίας. Ξεκαθαρίζουμε το στόχο μας κάθε φορά.
Φροντίζουμε να περιορίσουμε τους θορύβους.
Έτσι μπορούμε να έχουμε βελτιωμένο αποτέλεσμα κάθε φορά
« Προηγούμενο: Επαγγελματική Επικοινωνία: προετοιμασία
Επόμενο: Επικοινωνία... express »
0 Σχολια